جزئیات وبلاگ

دانشگاه های قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی و بورسیه از دانشگاه های معتبر بین المللی همواره یکی از دغدغه های دانشجویان می باشد که با دقت و توجه بسیاری همراه است. اما نکته مهم در پذیرش از دانشگاه های جهانی هزینه مناسب، کیفیت عالی خدمات، اساتید مجرب و عدم سخت گیری در ارایه مدرک زبان توسط دانشجو می باشد. لازم به ذکر است تمامی این موارد در دانشگاه های معتبر قبرس شمالی فراهم است و دانشجویان می توانند با هزینه مناسب و کیفیت خدمات آموزشی بالا در دانشگاه های قبرس به تحصیل بپردازند. جدای از مقوله فوق تحصیل در جزیره ای آرام و زیبا که هوای مطلوب مدیترانه ای نشاط بخش روحیه دانش جویان خواهد بود تاثیر به سزایی در تسریع فرایند یادگیری با کیفیت به دور از دغدغه و شلوغی های ذهنی خواهد داشت.

دانشگاه های قبرس شمالی

جزیره قبرس کشوری کوچک است که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بخش شمالی که به قبرس شمالی شناخته می شود در سال های اخیر شاهد گسترش روز افزون مراکز و دانشگاه های معتبر بین المللی بوده که همه ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند. خدمات آموزشی و رفاهی با کیفیت، هزینه مناسب تحصیل، عدم سخت گیری در ارایه مدرک زبان در کنار فراهم ساختن محیطی دنج و آرام جهت آموزش موجب گشته رغبت به دانشگاه های قبرس شمالی همه ساله افزایش یابد. در ادامه یادداشت به معرفی اجمالی این دانشگاه ها پرداخته می شود.

(Girne American University) دانشگاه آمریکایی گیرنه

این دانشگاه یک مرکز آموزش عالی خصوصی است که در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانaدانشجو می پذیرد. این مرکز که در سال ۱۹۸۵ در شهر زیبای گیرنه با استاندارد های بین المللی تاسیس گشته که اساتید مجرب آن از کشور های اروپایی و حتی آمریکا می باشند. هزینه تحصیل در دانشگاه آمریکایی گیرنه متناسب با رشته های تحصیلی متفاوت است اما میانگین قیمت تحصیلی سالانه ۵ هزار یورو می باشد.

دانشگاه آمریکایی قبرس شمالی

دانشگاه مدیترانه شرقی( Eastern Mediterranean University)

این دانشگاه بزرگ و معتبر به عنوان قدیمی ترین دانشگاه قبرس شمالی در سال ۱۹۷۹ در شهر تاریخی فاماگوستا تاسیس شد. دانشگاه مدیترانه شرقی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در ارایه خدمات آموزشی با کیفیت، هر ساله به دانشجویان بسیاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه های هیجان انگیزی ارایه می کند. رنک بین المللی این دانشگاه در رتبه قابل توجهی قرار دارد به گونه ای که بسیاری از دانشجویان ترکیه نیز به تحصیل در این دانشگاه می پردازند و علاوه بر آن دانشجویان بسیاری از ۷۰ کشور جهان مشغول تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی هستند. هزینه تحصیل در این دانشگاه به صورت دلار می باشد.

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

دانشگاه خاور نزدیک (Near East University)

این دانشگاه معتبر که مدرک رشته پزشکی آن نیز مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد، یکی از موسسات آموزش عالی محسوب می شود که در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد. بورس تحصیلی ۵۰ درصدی به تمامی دانشجویان بین المللی و در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، واگذار می شود. میانگین هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه خاور نزدیک ما بین ۲۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ یورو می باشد که هزینه بیمه، خوابگاه نیز بدان اضافه خواهد گشت.

دانشگاه خاور نزدیک قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس (Cyprus International University)

این دانشگاه که در سال ۱۹۹۷ در پایتخت قبرس شمالی یعنی شهر لفکوشا (نیکوزیا) تاسیس شده، یک موسسه آموزشی خصوصی محسوب می شود که شامل ۱۲ دانشگه با طیف متنوعی از رشته ها در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. مزیت دانشگاه بین المللی قبرس در امکان پرداخت اقساطی شهریه در چهارچوب جدول زمانی مشخص است.

دانشگاه بین المللی قبرس

جمع بندی:

جزیره زیبای قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که بخش شمالی جزیره به کشور قبرس شمالی معروف است. آب و هوای مطلوب مدیترانه ای، امنیت اجتماعی و فرهنگی، دانشگاه های معتبر بین المللی، خدمات آموزشی و علمی با کیفیت و عدم سخت گیری در ارایه مدرک زبان موجب گشته دانشجویان بسیاری از ۷۰ کشور جهان در قبرس شمالی به تحصیل بپردازند. اما در این میان اهمیت مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است به ویژه دانشجویانی که تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی، دارو سازی، دندان پزشکی، حقوق و رشته های مهندسی می باشند، دانشگاههای بین المللی قبرس شمالی انتخاب هدفمندی می باشد. چرا که هزینه تحصیل در مقایسه با دانشگاه های کشور های اروپایی کم تر است، سخت گیری در ارایه مدرک زبان وجود ندارد، بورسیه به دانشجویان با معدل بالا به راحتی داده می شود، رنک بین المللی این دانشگاه ها قابل توجه است و امکان پرداخت اقساطی شهریه نیز وجود دارد.  تجربه نشان داده فارغ التحصیلان دانشگاه های بین المللی قبرس از آنجا که مدرک تحصیلی شان مورد تایید آمریکا و کشور های اروپایی می باشد، توانسته است فرصت شغلی مناسبی در کشور های اروپایی به دست آورند. دانشجویان داروسازی نیز عمدتا در خود قبرس شمالی مشغول به کار می شوند چون نیاز به رشته های پزشکی در این کشور زیاد است.

نظرتان را بنویسید

ملک ها را مقایسه کنید
ملک را برای مقایسه اضافه کنید.