جزئیات وبلاگ

فرودگاه قبرس شمالی

به دلیل محصور بودن قبرس در آب های مدیترانه، تنها از طریق هوایی و دریایی می توان خود را به جزیره رساند. ساده ترین راه ممکن، مسیر هوایی می باشد که به مقصد فرودگاه ارجان قبرس شمالی ختم می شود. تمامی پرواز های بین المللی ابتدا در یکی از فرودگاه های استانبول، آنکارا، آنتالیا و آدانا به زمین می نشینند و از آنجا به مقصد ارجان پرواز می کنند. علت این پرواز های غیر مستقیم این است که قبرس شمالی هنوز به صورت رسمی توسط جامعه ی بین الملل به رسمیت شناخته نشده و به این جهت پرواز ها به فرودگاه ارجان به صورت غیر مسقیم صورت می پذیرد. تنها کشوری که پرواز ها به صورت مسقیم از آنجا به قبرس شمالی انجام می شود، کشور جمهوری آذربایجان است. لازم به ذکر است به توجه به حجم گسترده مسافران از روسیه، اروپا و به ویژه انگلستان، تدابیری در دستور کار است تا پرواز ها به صورت مستقیم از لندن و مسکو نیز به فرودگاه ارجان انجام پذیرد.

فرودگاه ارجان قبرس شمالی

فرودگاه ارجان

این فرودگاه در نزدیکی شهر لفکوشا یا همان نیکوزیا یعنی پایتخت قبرس واقع شده است که هر ساله پرواز های بین المللی غیر مستقیم بسیاری را سازماندهی می کند. این پرواز ها همانگونه که گفته شد ابتدا در فرودگاه های بین المللی کشور ترکیه فرود می آیند و از آنجا راهی مقصد قبرس می شوند. فرودگاه جدید قبرس شمالی که ظرفیت بیشتری دارد در شرف افتتاح هست که طبق گزارشات رسمی قابلیت جابجایی میلیون ها مسافر از سر تا سر جهان را دارد و پیش بینی می شود با افتتاح این فرودگاه جدید پرواز های مستقیم از کشور های متعددی همچون لندن، مسکو، دوبی و ایران به مقصد قبرس شمالی انجام پذیرد. در حال حاضر تنها از شهر باکو در کشور جمهوری آذربایجان پرواز مستقیم به قبرس شمالی وجود دارد. ساده ترین راه برای مسافران ایرانی پرواز به یکی از فرودگاه های بین المللی ترکیه و از آنجا به فرودگاه ارجان می باشد.

فرودگاه قبرس شمالی

فرودگاه لارناکا

لارناکا فرودگاه بین المللی قبرس جنوب است و از آنجا که این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد، پرواز های بین المللی مستقیمی از کشورهای اروپایی به فرودگاه لارناکا در جریان است. دارندگان ویزای شنگن می توانند با پرواز مستقیم از فرودگاه های بین المللی اتحادیه اروپا خود را به فرودگاه لارناکا برسانند و از آنجا به صورت زمینی و بدون ویزا، در ۳۰ دقیقه وارد خاک قبرس شمالی شوند. در حقیقت هر بخش جزیره سیستم پروازی مختص به خود را دارد و برای توریست هایی که متقاضی بازدید از قبرس شمالی هستند این یک مزیت محسوب می شود که از هر بخش جزیره که بخواهند وارد قبرس شمالی شوند.

فرودگاه لارناکا قبرس

جمع بندی:

قبرس شمالی به عنوان یک کشور توریستی در قلب دریای مدیترانه هر ساله میزبان مسافران بسیاری از سر تا سر جهان است. از آنجا که این کشور بافت جزیره ای دارد و محصور در آب است، تنها راه دسترسی به آن مسیر هوایی و دریایی می باشد. عمده سفر های دریایی از بندر مرسین کشور ترکیه است و پرواز های بین المللی نیز به صورت غیر مستقیم از فرودگاه های ترکیه یا فرودگاه لارناکا قبرس جنوب به مقصد قبرس شمالی انجام می پذیرد. با افتتاح فرودگاه جدید قبرس شمالی که ظرفیت جابجایی میلیون ها مسافر را دارد، پیش بینی می شود پرواز های مستقیم از کشورهایی همچون انگلیس، روسیه، دوبی، آلمان و ایران انجام شود. در حال حاضر ایرانیان می توانند در قالب پرواز دو مسیره و به راحتی از ایران به یکی از فرودگاه های کشور ترکیه مانند استانبول و از آنجا به مقصد فرودگاه ارجان، سفر کنند.

نظرتان را بنویسید

ملک ها را مقایسه کنید
ملک را برای مقایسه اضافه کنید.